Ułatwienia dostępu

Skip to main content
Rejestracja do poradni:

+48 61 222 81 82

Centrala:

+48 61 222 80 00

Wersje Językowe

FAQ

 Nawigator pacjenta - Praktyczny Poradnik "Jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia"

nawigator

Nawigator Pacjenta to opracowanie Rzecznika Praw Pacjenta i Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej - w formie pytań i odpowiedzi, które pokazuje jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia w Polsce.

W prosty i zrozumiały sposób wyjaśnia skomplikowane kwestie, które często nurtują pacjentów poszukujących drogi do szybkiego uzyskania pomocy i skutecznego leczenia. To ważne, by Pacjent był świadomy swoich praw i możliwości, stając się bardziej aktywnym uczestnikiem procesu leczenia. Można tu dowiedzieć się jak działa podstawowa opieka zdrowotna, opieka szpitalna i specjalistyczna, a także opieka nad ciężarną i dzieckiem. W jasny sposób wyjaśnia zasady refundacji leków oraz wyrobów medycznych. Odpowiada na pytania odnośnie działania transportu sanitarnego i zaświadczeń lekarskich oraz opieki hospicyjnej. Z Nawigatora pacjent dowie się jakie ma prawa, a także jakie badania profilaktyczne może wykonać.

To praktyczne i aktualne narzędzie dla pacjentów, ale też nieocenione źródło wiedzy dla pracowników placówek medycznych.

POBIERZ NAWIGATOR

  • Mam skierowanie np. na operację przegrody nosowej, czy mogę się zarejestrować – jeśli tak to w jaki sposób?

W przypadku skierowania na operacje/ zabieg etc. prosimy o kontakt bezpośrednio z danym oddziałem/poradnią.

Oddziały i ich działalność: https://szpitalpomnik.pl/szpital/oddzialy

Poradnie specjalistyczne: https://szpitalpomnik.pl/szpital/poradnie-specjalistyczne

  • Zasady udostępniania dokumentacji medycznej

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej zostały określone na stronie internetowej Szpitala pod adresem:

https://szpitalpomnik.pl/dla-pacjenta/udostepnianie-informacji-medycznej

  • Lekarz wystawił zlecenie na transport medyczny - proszę podać nr kontaktowy

Zamówienie transportu sanitarnego: tel. 61 222 8 055 / 066

 

  • Jakie badania wykonam w Laboratorium? Jakie są ceny poszczególnych badań?

Lista badań możliwych do wykonania w Laboratorium Analitycznym Szpitala Pomnik Chrztu Polski dostępna jest na stronie https://szpitalpomnik.pl/szpital/dzial-diagnostyki-laboratoryjnej

  • Gdzie mogę złożyć skargę?

Skargi i wnioski można adresować do dyrektora Szpitala, Pełnomocnika Dyrektora ds. Praw Pacjenta lub bezpośrednio do Rzecznika Praw Pacjenta.

Dyrektor Szpitala: Szpital Pomnik Chrztu Polski, ul. Św. Jana 9, 62-200 Gniezno

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta w Szpitalu Pomnik Chrztu Polski: 

  • tel. 61 222 8 209
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

RZECZNIK PRAW PACJENTA

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

adres: ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa

telefon: 22 532 82 50, fax: 22 532 82 30

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bezpłatna infolinia 0 800 190 590 (pn. - pt. w godz. 8:00 - 20:00)

strona www.rpp.gov.pl

  • Czy w Państwa Szpitalu można odbywać staże, praktyki studenckie?

W Szpitalu organizowane są staże oraz praktyki studenckie. W celu odbycia praktyki prosimy
o złożenie podania bezpośrednio w budynku administracji Szpitala przy ul. Św. Jana 9 w Gnieźnie lub przesłanie podpisanego wniosku wraz z danymi kontaktowymi na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Osteteczną decyzję podejmuje Dyrekcja Szpitala.