Prawa pacjenta
W Szpitalu Pomnik Chrztu Polski funkcjonuje Pełnomocnik ds. Monitorowania Procesów oraz ds. Praw Pacjenta, który czuwa nad przestrzeganiem Praw Pacjenta, udziela informacji Pacjentom Szpitala dotyczących Praw Pacjenta, uczestniczy w rozwiązywaniu spraw interwencyjnych oraz skarg
i wniosków pacjentów.
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
- naruszenie praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych;
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw;
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Szpitala.
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy:
- dotyczące ulepszenia organizacji Szpitala;
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
- sprawy związane z efektywniejszym wykonywaniem zadań.
W sprawach dotyczących Praw Pacjenta oraz zgłaszania ewentualnych skarg i wniosków prosimy o kontakt osobisty z Pełnomocnikiem w dni robocze w godzinach 8.00-14.00 lub o przekazanie ich:
- drogą mailową na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - telefonicznie: 61 222 8 316
- listownie: Szpital Pomnik Chrztu Polski Św. Jana 9, Gniezno
Przy zgłaszaniu skargi lub wniosku prosimy o podanie:
- imienia i nazwiska,
- adresu zamieszkania,
- telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail wnioskodawcy,
- szczegółowego opisu zdarzenia.
UWAGA! Skargi lub wnioski anonimowe, tzn. nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego, nie będą rozpatrywane.
Skargi i wnioski w sprawach praw pacjenta można również kierować do następujących instytucji:
- Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
adres: ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
telefon: 22 532 82 50, fax: 22 532 82 30
e-mail:
Bezpłatna infolinia 0 800 190 590 (pn. - pt. w godz. 8:00 - 20:00)
strona www.rpp.gov.pl
- Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Grunwaldzka 158, 60-309 Poznań
Bezpłatna infolinia 0 800 190 590 (pn. - pt. w godz. 8:00 - 20:00)
Będziemy wdzięczni za każdą krytykę, ale i także pochwały, bowiem zadowolenie z usług świadczonych przez Szpital stanowi poparcie dla pracy podjętej na rzecz podnoszenia jakości opieki nad Pacjentem.
Pozostałe informacje dla pacjentów:
- Karta praw pacjenta
- Prawa Pacjenta - opracowanie graficzne
- Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
- Nawigatora Pacjenta - Praktyczny Poradnik jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia